Kenmerken & Cultuur

Het maakt niet uit in welke mate andere plaatsen in de wereld kan aanspraak maken op een “melting pot”, ze verbleken in vergelijking met Brazilië. Brazilianen kan met trots aanspraak maken op een diverse en complexe etnische en raciale erfgoed dat dateert uit meer dan 500 jaar dat immigranten uit Europa (het Portugees, Italiaans, Duits, Joods, Frans, Nederlands, Spaans, Grieks, Pools, Tsjechisch en meer), Syrië omvat, libanon, andere midden-Oosten en Japan (vaak in Brazilië als “Arabieren” ongeacht hun afkomst genoemd), toegevoegd aan Afrikanen (oorspronkelijk naar Brazilië gebracht als slaven) en inheemse inheemse bevolking. Van de 191+ miljoen Brazilianen, veel meer dan de helft van trots kunnen aanspraak maken op een gemengd erfgoed dat twee, drie, vier of meer van deze etnische en raciale groepen omvat.

Al deze etnische en raciale groepen hebben hun stempel gedrukt op het culturele weefsel van Brazilië, bijbrengen verschillende ideeën en ethiek, het introduceren van nieuwe keukens, muziek, kunst en design, en het brengen van nieuwe woorden en een charmante, nieuw accent aan de Portugese taal die wordt gesproken in Brazilië die verenigt het hele land. Brazilianen hebben deze uiteenlopende etnische en raciale erfgoed geërfd en met succes geweven het in een enkele, gedeelde nationale identiteit. Het is de reden dat de Braziliaanse regering kan de slogan Um País de Todos (A Nation for All) terecht te gebruiken.

Brazilianen zijn de hele wereld bekend als een van de vriendelijkste, liefste, meest zachtaardige mensen op het gezicht van de planeet. En weinig mensen op aarde zijn bereid om nieuwe ideeën, methoden en technologieën zo gemakkelijk en zo snel Brazilianen accepteren. Vergeet niet, dit is het land dat, te beginnen in de late jaren 1950, een nieuwe hoofdstad (Brasília) van de grond af-de (toenmalige) uitdrukkelijke doel het stimuleren van de ontwikkeling van het interieur van het land. Brazilianen besteden meer tijd op het internet dan bijna alle andere mensen in de wereld, met inbegrip van de Amerikanen. Google’s Orkut (een uitsluitend op uitnodiging, peer-to-peer, netwerk gemeenschap) beweert meer dan een miljoen leden wereldwijd hebben. Van deze ongeveer 24 procent zijn Amerikaanse en meer dan 40 procent zijn Braziliaan. Het overwicht van de Portugese op Orkut is boos tal van Engels sprekende leden.

Brazilianen zijn fanatiek futebol (genaamd voetbal in de VS en voetbal elders). Het naderen van de status van nationale “religie”. Bijvoorbeeld, stel het nemen van alle fans in de Verenigde Staten, die gretig volgen (American) football, honkbal, basketbal, voetbal en ijshockey en het combineren van hun passies in een enkele sport. Alleen dan kun je beginnen te begrijpen wat futebol werkelijk is in Brazilië. Dat wil niet zeggen dat de Brazilianen niet volgen andere sporten. Ze doen, vooral vôlei of voleibol (volleybal), Basquetebol (basketbal) en zelfs de Grand Prix racen, maar voor de meeste Brazilianen, niets komt zelfs dicht bij futebol. Internationale sterren als Pelé en Ronaldo zijn nationale helden en Braziliaanse kinderen beginnen spelen futebol op een vroege leeftijd. Een Noord-Amerikaanse reiziger in Brazilië verslagen heeft een groep van jongens die futebol in de droge, noordoostelijke deel van het land bekeken. Ze speelden op blote voeten, op een stoffige zandweg, zonder doel netten, met behulp van een bal met de hand gemaakt van kokosnoot kaf en bedekt met natuurlijke latex getapt uit een nabijgelegen rubberboom. Onnodig te zeggen, de bal was niet bepaald door. Hij was verbaasd over hoe goed ze waren en zegt: “Geen wonder dat Brazilië heeft vijf World Cups gewonnen. Als die kinderen spelen er zo goed, onder die omstandigheden, stel je voor wat ze kunnen doen met schoenen en een bal die eigenlijk door!”

Velen zijn verrassing voor het grote aantal Brazilianen die in flatgebouwen of appartementen leven te ontdekken. Waarschijnlijk niemand is echt zeker van het precieze percentage, maar het is niet klein, zeker in een stad met een bevolking van meer dan 100.000. In steden als Rio de Janeiro, Recife, Salvador, evenals talrijke gemeenten elders, zowel aan de kust en in het binnenland, is het heel gebruikelijk voor veel Brazilianen om te leven in flats of appartementen.

In weerwil van wat u voor ogen als je nog nooit hebt gereisd naar Brazilië, Brazilianen zijn zeer schoon mensen en de meeste praktijk een zeer hoog niveau van persoonlijke hygiëne, vaak het nemen van talrijke buien gedurende de dag, vooral als het warm is. U zult merken dat de trottoirs frontman van de meeste winkels, appartementen en kantoorgebouwen, enz., Worden grondig ten minste eenmaal per week gewassen. Een bezoek aan een prive-woning of appartement zal laten zien om u de ware betekenis van de term ‘Braziliaanse schone’ -niet alleen schoon, maar alles behalve vlekkeloos.

Een groot deel van het leven van een Braziliaanse draait om familie-zowel onmiddellijke en uitgebreid. Brazilianen zijn zonaanbidders en liefde tijd doorbrengen op het strand en de meeste hebben een favoriet. Ze houden ook Festas (partijen) en zal vrijwel excuus gebruiken (of uitvinden één) om een ​​te hebben. De meeste liefde muziek en dans. Braziliaanse mannen (en veel vrouwen) zijn bier (cerveja) drinkers en liefde niets beter dan een koude chopp (biertje) of een fles bier bem gelado (goed gekoelde). Brazilië heeft tal van biermerken waaronder Bohemen, Antártica, Skol, Brahma, Itaipava, Beieren, Xingu, Kaiser en nog veel meer. Probeer ze zelf, zodat je Brazilianen kan vertellen uw favoriet. Je moet ook proberen een caipirinha terwijl je in Brazilië. Deze Braziliaanse “nationale drank” wordt gemaakt met de Braziliaanse cachaça en is hard op weg een wereldwijde sensatie. Het is een beetje zoals het drinken van een zoete margarita.

Brazilianen zijn slim, ingenieus, hardwerkende, ijverige mensen en hebben de 10 grootste economie in de wereld de productie van alles, van auto’s, vrachtwagens, bussen, tractoren, straalvliegtuigen en huishoudelijke apparaten aan mineralen, chemicaliën en een overvloed van consumentenproducten gemaakt. Braziliaanse agrarische productie is enorm en velen geloven dat Brazilië, letterlijk, heeft de potentie om de wereld te voeden.